Instagram Reels - een echte concurrent voor Tik Tok?



Geplaatst door Lars Denzer op

Instagram Reel vs. Tik Tok

Met de lancering van Instagram Reels in augustus 2020 heeft de Instagram-wereld er weer een nieuw postingformaat bij gekregen. In de Instagram-gemeenschap lijken Instagram Reels nu te worden gezien als serieuze concurrentie voor TikTok. Wens of werkelijkheid? Gerechtvaardigde hype of slechts een uitloper van TikTok? In het volgende overzicht wordt gekeken naar Instagram reels en wordt uitgelegd hoe influencers deze kunnen gebruiken om een groot bereik te bereiken. Instagram reel views en Instagram reel likes zijn elementair.

Wat zijn Instagram spoelen en wat is belangrijk bij het maken ervan?

Vergelijkbaar met TikTok zijn Instagram reels korte video's die inspirerend zijn voor volgers en degenen die volger willen worden. De clips mogen een duur hebben van 15 tot maximaal 30 seconden en zijn bedoeld om een hengeltje uit te gooien naar Instagram Reel Views en Instagram Reel Likes. De uitdaging van het maken van een Instagram reel is dat het vanaf het begin zeer overtuigend moet zijn.

Er zijn weinig grenzen aan de creativiteit bij het maken ervan en verschillende videosequenties kunnen aan elkaar worden gemonteerd om een reel te vormen. Instagram reels vertellen het verhaal dat influencers & co. willen verkopen aan een wereldwijde gemeenschap. De muzikale achtergrond speelt een essentiële rol door emoties te activeren.

Waarin verschillenInstagram-reelsvan klassieke TikTok-video's?

Een van de belangrijkste verschillen tussen de twee videoformaten is de gemiddelde doelgroep die met een bericht wordt aangesproken. Dit is aanzienlijk jonger op TikTok, met een leeftijdsbereik van ongeveer 13 tot 24 jaar, dan op Instagram, met een doelgroep van 24 tot 35 jaar.

Met de Instagram Reel heeftInstagram een formaat gecreëerd dat berichten precies en kernachtig to the point plaatst. Dit wordt bereikt door de veel kortere duur van een spoel. De 15 tot 30 seconden op Instagram worden vergeleken met 60 seconden voor een TikTok video. Bij de reel moet de bezoeker van de post slechts kort de tijd krijgen om door de video-impuls tot een actie te worden aangezet. Voor influencers kan zo'n actie behalve in de Instagram Reel Likes ook in de Instagram Reel Views tot uiting komen.

Bovendien biedt Instagram een bibliotheek met muziek die kan worden gebruikt om de rollen te begeleiden en die in het beste geval tot talrijke Instagram Reel Likes leidt. Instagram biedt ook een beperkt aantal effecten. Het aanbod aan muziek en effecten van TikTok is vele malen uitgebreider. Deze bewerkingsmodi worden aangevuld met aantrekkelijke bewerkingstechnieken en speciale filters.

Hoe kunnen Instagram-reelsworden gemaakt?

Reels kunnen worden gemaakt via de Instagram-camera, die ook wordt gebruikt voor het maken van een Instagram Story. Na het activeren van de "Reels"-modus, zijn de bewerkingstools beschikbaar. Naast de muziekbibliotheek en de galerij van AR-effecten kunnen de afzonderlijke elementen opnieuw worden gerangschikt en kan de snelheid worden aangepast. Dit laatste is zowel naar boven als naar beneden mogelijk. Opnamen uit de vrije hand zijn mogelijk via de timeroptie.

Instagram Reels kunnen in hun geheel of als serie clips worden opgenomen. Bovendien is een video-upload vanuit de galerij mogelijk. Tenslotte wordt de afgewerkte reel gedeeld.

Hoe vergroten influencers hun bereik?

Een goede aanpak is om hashtags met een hoog bereik te gebruiken, te posten op een tijdstip waarop de doelgroep online is, portretformaten te gebruiken en volgers aan te moedigen de reel te liken en te delen. Maar om succesvol te zijn als influencer, is tijd een van de grootste vijanden. Daarom zijn in de meeste gevallen snelle oplossingen nodig. Influencers kunnen dus Instagram reel views of reel likes kopen. Op die manier kan het proces om snel een groter bereik te bereiken, aanzienlijk worden geoptimaliseerd. Niettemin moeten de geposte Instagram rollen spannend, creatief en fascinerend zijn.