Wat zijn micro-influencers - op welk punt word je "belangrijk"?



Geplaatst door Stefanie Denzer op

Mikro Influencer werden - wie geht das?

Wat is een micro-influencer? En is het de moeite waard voor u om er een te worden? Als je aan influencers denkt, denk je meestal aan de grote kanalen, maar dat hoeft niet zo te zijn. Je hoeft geen 100.000 of 10.000 te hebben Instagram volgers of TikTok volgers om als influencer beschouwd te worden. In dit artikel leggen wij uit waarom.

Waarom zijn influencers zo belangrijk voor bedrijven?

De meeste mensen hebben genoeg van reclame. Ze blokkeren het, ze stemmen het af, ze vermijden het. Dit legt een zware druk op bedrijven die hun klanten willen bereiken met hun reclameboodschappen. De laatste jaren is er een oplossing opgedoken waar alle betrokkenen baat bij hebben: influencer marketing.

Influencers zijn in de eerste plaats privépersonen die op hun kanalen en met hun content veel mensen weten te inspireren over zichzelf. Ze vertellen over hun dagelijks leven, nemen mensen mee, delen veel persoonlijke informatie en geven natuurlijk ook tips. Afhankelijk van het gebied waarin zij actief zijn, verschilt dit sterk. Sommige behandelen huis en tuin, andere hebben technische inhoud, nog andere - en dat zijn waarschijnlijk de meeste - hebben mode, looks, make-up en styling in hun programma.

Maar eigenlijk is het niet belangrijk om bepaalde onderwerpen te laten zien. Vaak presenteert men zich gewoon als mens en biedt zo de gelegenheid tot identificatie.

Bedrijven hebben influencers nodig omdat zij rolmodellen zijn voor hun volgers. Zij zijn geloofwaardig omdat zij privé-personen zijn en hun eigen taal gebruiken om bijvoorbeeld bepaalde producten voor te stellen. De taal van de reclame is kunstmatig en niet erg authentiek, ook al probeert zij authenticiteit te imiteren. Beïnvloeders daarentegen zijn echt en mensen voelen dat aan.

Micro Influencers: Op welk punt ben ik "belangrijk"?

Je kunt verwachten geld te verdienen als een micro influencer als je rond de 1000 Instagram volgers of TikTok volgers hebt. Het is echter niet alleen het aantal volgers dat telt, maar ook de betrokkenheid, d.w.z. het aantal Tik Tok houdt van, Tik Tok Uitzicht en Tik Tok aandelen of Instagram Favorieten. Volgers kun je kopen, maar echte communicatie niet, en dat is precies waar bedrijven naar op zoek zijn. Je moet dus eerst een gemeenschap opbouwen voordat je denkt aan geld verdienen. Dat is hoe je succesvol kunt zijn!

Je vraagt je misschien af waarom je geen tienduizenden volgers nodig hebt. Het antwoord is dat je gewoon een niche moet bezetten. Hoe gerichter je niche, hoe kleiner de kans dat de halve wereld erin geïnteresseerd zal zijn. Maar hoe beter een bedrijf dat producten in deze niche aanbiedt, zijn klanten bij u kan bereiken.

Hoe word ik een micro influencer?

Zoals u kunt zien, is het niet onmogelijk om geld te verdienen, zelfs met een klein kanaal. Post regelmatig en zoek uit wat je volgers willen en waar ze op reageren. Wees gewoon jezelf, maar wees aanwezig en communiceer altijd. Misschien heb je wat nodig is om een micro-influencer te worden - mensen zullen je dat laten zien. En: Dit kun jij ook leren! Dus geef het idee niet op, maar blijf bij de les!